2024: čas
Katalog ke stažení / prohlédnutí
Plakát ke stažení / prohlédnutí
Program ke stažení / prohlédnutí
Ohlasy ke stažení / prohlédnutí
Blatenský fotofestival tentokrát přinesl téma ČASU. 19. ročník nabídl výstavy nejenom předních osobností československé fotografické scény, ale také začínajících autorů, jejichž díla byly vybrány odbornou porotou. V Městském muzeu Blatná byla k vidění tvorba Petera Župníka, slovenského fotografa patřícího do tzv. Slovenské nové vlny. Jeho výstava Pred očami byla pohledem na svět, který máme před sebou, ale často ho přehlížíme. Jaroslav Beneš vystavil snímky ze své Série L.D., kde zachytil atmosféru pařížské čtvrti La Défense. Na zámku Blatná návštěvníci zhlédli výstavu Spi, rituální krajino Jana Pohribného, jehož specializací je inscenovaná krajinářská fotografie. K vidění byla také projekce Kosmos Rudo Prekopa, který je rovněž významným představitelem Slovenské nové vlny. Vizuální umělkyně Lena Gallovičová vytvořila instalaci Živá voda, svätá voda, která odkazovala na očistné koupele a sílu vody. V Kulturní kavárně Železářství U Šulců představil Miroslav Němeček, provozovatel pražské Kreativní školy fotografie, své autorské soubory Doteky věčnosti a Půlnoční madony. Soubor Momenty ticha od Miroslava Hlinky byl vystaven v kapli sv. Michaela Archanděla. Fotografie z kostnic připomenuly, že čas, který máme na tomto světě, je omezený. Neméně zajímavé byly i projekty autorů Otevřené scény. Prezentovaly se také dvě školy: Liberecká škola foto•grafická a SUPŠ Uherské Hradiště. Obě odpoledne byly tradičně věnovány přednáškám. Kromě jiných vstoupili Martin Wágner a Josef Moucha se zajímavým projektem Negativy z popelnice. Fotofestival se nemůže obejít bez moderátora Honzy Flašky a živé hudby. Tu obstaral písničkář Marek Vojtěch. Za fotky z fotofestivalového víkendu děkujeme Aleši Jungmannovi.
FOTO